Poczta Polska wprowadziła nowe środki mające na celu z jednej strony zapobieżenie rozprzestrzenianiu się koronawirusa zaś z drugiej strony zabezpieczenie praw – w tym praw procesowych – osób objętych kwarantanną.
Poniżej fragment komunikatu ze strony Poczty Polskiej:
Do czasu zakończenia okresu izolacji korespondencja kierowana pod adresy objęte kwarantanną, będzie przechowywana w placówkach pocztowych, bez próby doręczenia. Rozwiązanie to oznacza wyjątkowe wstrzymanie biegu terminu awizacji w okresie przechowania. Podjęcie próby doręczenia przesyłki nastąpi dopiero po zakończeniu kwarantanny przez adresata.
Osoby objęte kwarantanną nie muszą tego faktu zgłaszać Poczcie Polskiej, Spółka otrzymuje ich adresy na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z 20 marca br. w sprawie ogłoszenia na obszarze RP stanu epidemii. Poczta jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie.
Dodatkowo Poczta Polska wprowadziła możliwość składania pełnomocnictwa pocztowego przez mocodawcę dysponującym kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Klient biznesowy Poczty Polskiej w celu złożenia pełnomocnictwa pocztowego wypełnia druk Pełnomocnictwa pocztowego, który dostępny jest do pobrania na stronie Poczty Polskiej. Niestety jak wynika z informacji na stronie Poczty Polskiej przesyłki nadawane przez sądy i prokuratury nie będą wydawane pełnomocnikowi, któremu udzielono pełnomocnictwa pocztowego złożonego przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }